خانه بقا در طبیعت بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ – قسمت دوم

بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ – قسمت دوم

توسط حمیدرضا اردکانی
لیست بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ (قسمت دوم)

بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ – قسمت دوم

بهترین اپلیکیشن‌های سفر جزو اپلکیشن‌هایی هستن که برای در ارتباط بودن با مردم دنیا، مخصوصا رهنوردها خیلی کارایی دارن. کسایی که می‌خوان سفرشون و با برنامه ریزی و اطلاعات دقیق‌تری شروع کنن، این می‌تونه خیلی کارآمد باشه.

قسمت اول بهترین اپلیکیشن‌های سفر رو می‌تونید از اینجا ببینید.

 

۱۳) واتس اپ (WhatsApp)

واتس‌اپ - کوچنورد

دیگه همگی با برنامه واتس اپ آشنایی دارید و لازم به توضیح نیست. دوتا برنامه پیام رسان خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرن؛ اولیش واتس اپ و دومیش تلگرام. واتس اپ تو بیشتر کشور‌ها ازش استفاده میشه و برای پرسیدن سوال یا در تماس بودن با دوستان جدیدتون به دردتون می‌خوره.

اندروید | آیفون | لینک مستقیم APK

 

۱۴) تلگرام و تلگرام ایکس (Telegram, Telegram X)

تلگرام - کوچنورد

تلگرام هم که همگی میشناسن. تو بعضی از کشورها مخصوصا کشورهای آسیایی، تلگرام طرفدارای زیادی داره و برای در تماس بودن با دوستان جدید و پرسیدن سوالاتون تو گروه‌های مختلف به دردتون میخوره.

تلگرام: اندروید | آیفون

تلگرام ایکس: اندروید | آیفون

 

۱۵) دوئولینگو (Duolingo)

دوئولینگو - کوچنورد

دوئولینگو از محبوب‌ترین روش‌های یادگیری زبان تو دنیاست. ۱۰۰ درصد رایگان و بر مبنای علم و سرگرمی درست شده. اگر قصد سفر به یک کشور خارجی رو دارید، با این برنامه می‌تونید واژه‌های عادی و روزانه رو یاد بگیرید و فقط متکی به گوگل ترنسلیت یا دیکشنری نباشید.

اندروید | آیفون

 

۱۶) مِمرایز (Memrise)

ممرایز - کوچنورد

ممرایز یک وسیله یادگیری آنلاین که دوره‌های درسی اون توسط مردم درست شده. روش یادگیری زبان تو ممرایز با استفاده از بازی، گفتگو‌های طنزآمیز، فلش کارت‌های یادگیری با تلفظ بومی و موارد دیگه است، همچنین بیشتر از ۳۰ هزار ویدیو با صدای مردم بومی وجود داره که نحوه تلفظ صحیح و یاد بگیرید.

جالب بدونید که ممرایز توسط اد کوک  (Ed Cooke)، استاد بزرگ حافظه، و جرج دتره (Greg Detre)، عصب‌پژوهِ متخصص در علم حافظه و فراموشی از دانشگاه پرینستون، تأسیس شده.

نکته: از رو نسخه گوشی نمی‌تونید همه دوره‌ها رو پیدا کنید، برای همین پیشنهاد می‌کنم از نخسه وب‌سایت استفاده کنید و بعد از پیدا و شروع کردن دوره، می‌تونید از طریق گوشی ادامه بدید.

اندروید | آیفون

 

۱۷) گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو - کوچنورد

اگر می‌خواید هرجای دنیا که هستید به فایل‌هاتون دسترسی داشته باشید، گوگل درایو این امکان و بهتون میده. زمانیکه یک اکانت جیمیل می‌سازید، گوگل ۱۵ گیگابایت فضا بهتون میده تا بتونید فایل‌های خودتون و اونجا ذخیره کنید. میشه ازش به عنوان پشتیبان گیری از عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌ها در طول سفر استفاده کرد یا فایلی رو اونجا ذخیره کنید تا درصورت لزوم ازش استفاده کنید.

یکی از امکانات خوب گوگل درایو، امکان به اشتراک گذاری فایل با دیگران.

اندروید | آیفون

 

۱۸) دِراپ‌باکس (Dropbox)

دراپ باکس - کوچنورد

از دراپ‌باکس هم مثل گوگل درایو میشه برای ذخیره فایل‌ها استفاده کرد. دراپ‌باکس بر خلاف گوگل درایو، ۲ گیگابایت در اختیارتون می‌ذاره. اما یک راه وجود داره تا این فضای داده شده رو بیشتر کنید.

وقتی وارد اکانت خودتون شدید، برید به قسمت Settings و بعد روی تب Plan کلیک کنید. در این قسمت گفته شده: یکی دوستتون و به دراپ‌باکس دعوت کنید. بعد از اینکه دوستتون تو دراپ‌باکس ثبت نام کرد و برنامه رو نصب کرد، بهتون ۵۰۰ مگابایت هدیه داده میشه. می‌تونید این کار و چندبار تکرار کنید تا فضای بیشتری دریافت کنید.

اگر رو گزینه Getting Started کلیک کنید، ۷ مرحله به شما نشون داده میشه که با انجام دادن اونا ۲۵۰ مگابایت بهتون هدیه داده میشه.

تو دراپ‌باکس هم مثل گوگل درایو، امکان به اشتراک گذاری فایل با دیگران گذاشته شده.

اینکه از گوگل درایو استفاده می‌کنید یا دراپ‌باکس یا هر دو، انتخاب شخصی شماست و به نیازتون بستگی داره. هر کدوم رابط کاربری و امکانات متفاوتی دارن.

اندروید | آیفون

 

۱۹) اسپلیت وایز (Splitwise)

اسپلیت وایز - کوچنورد

اسپلیت وایز برای دنگی کردن حساب‌ها بین دوستان، هم اتاقی‌ها و سایر هزینه‌های اشتراکی کار شما رو خیلی راحت می‌کنه و استفاده از این برنامه ساده است.

اندروید | آیفون

 

۲۰) اوبر (Uber)

اوبر - کوچنورد

اپلیکیشن اوبر مثل اسنپ و تپ‌سی می‌مونه و تو بعضی از کشورا می‌تونید ازش استفاده کنید.

اندروید | آیفون

 

 

۲۱) دیارو (Diaro)

دیارو - کوچنورد

دیارو طوری طراحی شده که بتونید فعالیت‌ها، رویدادها، قرار ملاقات‌ها، تجربه‌ها، افکارتون، رازها و ایده‌هاتونو تو این برنامه ذخیره کنید. بهتون کمک می‌کنه خاطرات، یادداشت‌ها و نوشته‌های روزانه رو به راحتی بنویسید و مرتب کنید و از قابلیت‌های زیادش به بهترین نحوه استفاده کنید.

اندروید | آیفون

 

 

منبع: کوچنورد

موارد دیگر

دیدگاه خود را بنویسید