خانه بقا در طبیعت بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ – قسمت اول

بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ – قسمت اول

توسط حمیدرضا اردکانی
لیست بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ (قسمت اول)

لیست بهترین اپلیکیشن‌های سفر ۲۰۱۸ – قسمت اول

بهترین اپلیکیشن‌های سفر جزو اپلکیشن‌هایی هستن که برای در ارتباط بودن با مردم دنیا، مخصوصا رهنوردها خیلی کارایی دارن. کسایی که می‌خوان سفرشون و با برنامه ریزی و اطلاعات دقیق‌تری شروع کنن، این می‌تونه خیلی کارآمد باشه.

 

۱) کوچ‌سرفینگ (CouchSurfing)

کوچ‌سرفینگ - کوچنورد

برنامه کوچ‌سرفینگ یک جامعه مجازی برای کسایی که سفر می‌کنن و بیشتر از ۱۴ میلیون نفر تو این شبکه اجتماعی عضو هستن. از طریق کوچ‌سرفینگ می‌تونید با افراد محلی تو نقاط مختلف دنیا آشنا بشید تا میزبان شما بشن، با افراد محلی یا مسافرای نزدیک خودتون دورهم جمع بشید و پیشنهادهای مختلفی برای گردش پیدا کنید.

اندروید | آیفون

 

۲) اوسمند (Osmand)

اوسمند - کوچنورد

از طریق این برنامه می‌تونید نقشه هرجای دنیا رو که خواستید دانلود کنید و بصورت آفلاین داشته باشید. نقشه هر کشور و بصورت جداگونه باید دانلود کرد و بعد از اون نقشه هر شهری که دوست داشتید و به انتخاب خودتون دانلود کنید تا بصورت آفلاین بهش دسترسی داشته باشید. برنامه  Osmand‌ قدرت گرفته از OpenStreetMap و قابلیت‌

های خیلی زیاده داره که تو اینجا به چندتا مورد اشاره می‌کنم:

  • راهنمای صوتی
  • بوکمارک کردن نقاط مختلف روی نقشه و دسته‌بندی کردنشون تو قسمت‌های جداگونه
  • نوشتن یادداشت روی بوکمارک‌ها
  • ثبت مسیر سفر
  • مسیریابی
  • نقشه هایکینگ (مسیرهای پیاده روی برای هیچ‌هایکرها و دیگران)

قابلیت‌های این برنامه به مراتب از برنامه‌های مشابه خیلی بیشتر، پیشنهاد میشه حتما نصبش کنید.

اندروید | آیفون

 

۳) اسکای اسکنر (Sky Scanner)

اسکای اسکنر - کوچنورد

تو برنامه اسکای اسکنر می‌تونید بر اساس نیازتون همه چیز و دسته بندی و مقایسه کنید و بین ایرلاین‌های مختلف، اروزن‌ترین و بهترین بلیط‌های هواپیما رو پیدا کنید. همچنین میشه ارزون‌ترین هتل‌ها و اجاره ماشین و تو این برنامه پیدا کرد.

اندروید | آیفون

 

۴) هاستل ورد (HostelWorld)

هاستل ورد - کوچنورد

اگر قصد دارید تو هاستل اقامت کنید و با آدمایی که مثل خودتون سفر می‌کنن آشنا بشید، اپلیکیشن HostelWorld گزینه خوبیه. می‌تونید میلیون‌ها دیدگاه از هاستل‌هایی بخونید که هیچ‌هایکرا و بک‌پکرها به اونجا رفتن و در موردش نوشتن. بر اساس موقعیت مکانی می‌تونید نزدیک‌ترین هاستل‌هارو پیدا کنید و حتی می‌تونید هاستل مورد نظرتون رو رزور کنید.

اندروید | آیفون

 

۵) رُم تو ریو (Rome2Rio)

رم تو ریو - کوچنورد

اگه نمی‌دونید چطور به مقصدتون برسید، این برنامه بهتون این قابلیت و میده تا بر اساس هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین و مسیرهای عبور جستجو کنید و بهترین مسیر و پیدا کنید.

اگر جایی بودید که به اینترنت دسترسی نداشتید، می‌تونید مقصد مورد نظرتون و جستجو کنید تا سری بعد بصورت آفلاین بتونید بهش دسترسی داشته باشید.

اندروید | آیفون

 

۶) زی کارنسی (XE Currency)

زی کارنسی - کوچنورد

تو برنامه زی کارنسی می‌تونید ارزهای مختلف و به همدیگه تبدیل کنید، ارز به روز و ببینید و موارد مربوط به ارز و حساب کتاب کنید.

اندروید | آیفون

 

۷) بِلا بِلا کار (BlaBlaCar)

بلا بلا کار - کوچنورد

اگر دنبال یه راه ارزون برای رفت و آمد با ماشین هستید، برنامه BlaBlaCar می‌تونه بهتون کمک کنه. از طریق این برنامه می‌تونید با راننده‌هایی که قصد دارن به جایی برن و صندلی خالی دارن، در ارتباط باشین و همسفرشون بشید. هزینه‌ای که باید پرداخت کنید به مراتب خیلی کم‌تر از حد معمول و بیشتر یک همراه و همسفر هستید تا یک مسافر.

اندروید | آیفون

 

۸) مپس دات می (maps.me)

مپس دات می - کوچنورد

از طریق این برنامه میشه نقشه همه دنیا رو بصورت آفلاین داشته باشید. امکانات مختلفی هم بهتون میده تا راحت مسیریابی کنید و مکان‌های مورد نظرتون و بوکمارک کنید.

اندروید | آیفون | لینک مستقیم APK

 

 

۹) بک‌پکر (Backpackr)

بک‌پکر - کوچنورد

اگر بصورت انفرادی یا گروهی سفر می‌کنید، برنامه Backpackr راه خوبی برای دیدن سفرکننده‌هایی که مثل خودتون سفر می‌کنن. از طریق پروفایل‌های مختلف می‌تونید به کسایی که دوست دارید ملاقاتشون کنید پیام بدین. فرصت‌های مختلفی این تو برنامه پیشنهاد میشه و می‌تونید سوالات خودتون و از بقیه بپرسید.

اندروید | آیفون

 

۱۰) گوگل ترنسلیت (Google Translate)

گوگل ترنسلیت - کوچنورد

دیگه همه با این برنامه آشنا هستن. درسته که همه ترجمه‌ها دقیق نیستن ولی بازم کار شما رو به زبونی که آشنایی ندارید راه میندازه. می‌تونید دیتای هر زبانی که خواستید و دانلود کنید تا موقعی که به اینترنت دسترسی نداشتید، بصورت آفلاین بتونید ازش استفاده کنید. از قابلیت‌های خوب این برنامه میشه به این اشاره کرد که، میشه از یک نوشته عکس گرفت تا ترجمشو بهمون تحویل بده.

اندروید | آیفون

 

۱۱) تریپ ایت (TripIt)

تریپ‌ایت - کوچنورد

برنامه TripIt برنامه‌های سفر شما رو سازماندهی می‌کنه. پروازهای جایگزین و بهتون نشون میده، می‌تونید برنامه‌هاتون رو بصورت دستی اضافه یا ویرایش کنید و یه سری امکانات دیگه. این اپلیکیشن علاوه بر نسخه رایگان نسخه پولی هم داره.

اندروید | آیفون

 

۱۲) پاکت (Pocket)

پاکت - کوچنورد

تا حالا شده بخواید صفحه‌ای رو بخونید ولی تو اون لحظه به اینترنت دسترسی نداشتید یا لینکشو فراموش کردید؟ اگر به این مورد برخورد کردید، اپلیکیشن پاکت کارتون و راحت می‌کنه. کافیه هر لینکی که خواستید و تو اکانتتون سیو کنید تا هر موقع که خواستید، بصورت آفلاین بتونید بهش دسترسی داشته باشید.

نکته: پاکت و می‌تونید روی مرورگر هم نصب کنید.

اندروید | آیفون

 

برای دیدن قسمت دوم بهترین اپلیکیشن های سفر کلیک کنید.

 

منبع: کوچنورد

موارد دیگر

دیدگاه خود را بنویسید